Ofte stillede spørgsmål

Vægbilleder (9)

Hvad er kanvas?
Vores kanvasbilleder trykkes på kanvasdug (malerdug) af lærred, 340 gram/m2. Materialet giver billederne levende farver og billederne er modstandsdygtige overfor UV-stråler og fugt.
Hvad er plexiglasbilleder?
Det er billeder, der ved hjælp af UV-teknik trykkes direkte på bagsiden af en 4 mm tyk akrylplastplade. Plexiglasbillederne leveres med forborede huller, et i hvert hjørne, samt skruebolte (sæt med fire stk.).
Hvad er aluminiumsbilleder?
Vores aluminiumsbilleder trykkes direkte på en aluminiumsplade. Materialet består af en syntetisk kerne og to aluminiumsplader. Overfladen bliver mat med en fantastisk farvegengivelse.
Hvad er gallery print?
Gallery print er vores mest eksklusive trykalternativ. Billederne trykkes på bagsiden af en 4 mm tyk akrylglasplade og forsegles derefter med en aluminiumsplade på 3 mm. Vild luksus.
Indgår montering?
Ja, alle vores billeder sælges monteret og klar til at blive hængt op på væggen.
Hvilken opløsning skal mit billede have til personlige billeder og fototapeter?
Du vil kunne se, om dit billedes opløsning er tilstrækkelig til den ønskede størrelse, når du bestiller.
Kan jeg få mit billede i en anden størrelse, end de viste?
Nej, du kan kun vælge en af de færdige størrelser. Vi trykker desværre ikke i andre størrelser.
Er det muligt at bestille flere billeder samtidig?
Selvfølgelig, men du skal afgive en bestilling for hvert billede. Send evt. en mail til info@happywall.dk, når du har afsluttet bestillingerne. Vi slår eventuelle fragt- og faktureringsomkostninger sammen, så du kun skal betale for det én gang.
Jeg har et foto i papirformat, kan jeg bruge det?
Ja, men vi har desværre ikke mulighed for at hjælpe til med scanningen. Du kan scanne dine billeder hjemme eller hos en fotohandler og derefter bestille som normalt via vores webshop.

Tapeter (6)

Hvilket materiale er tapetet fremstillet af?
Tapetet er fremstillet af et formbestandigt og slidstærkt materiale (Non-wowen). Det er brandsikkerhedsklassificeret, UV-bestandigt og kan tørres af. Der anvendes miljøvenligt blæk i produktionen, og materialet er fri for PVC.
Hvordan sætter jeg tapetet op?
Det er nemt at montere tapetet, og der følger en udførlig vejledning og tapetklister med. Tapetet leveres i nummererede baner, og opsætningen er uden kanter. Tapetklistret påføres direkte på væggen, og de nummererede baner sættes op kant til kant. Tip! Læg eventuelt lidt ekstra til (6-10 cm i højde/bredde) da vægge og lofter sjældent er helt lige.
Hvordan laver jeg et tapet af mit eget billede?
Du uploader ganske enkelt dit billede via bestillingsfunktionen i vores webshop. Klik på ""Upload billede"" under ""Bestil""-fanen og vælg ""Fototapet"". Når billedet er uploadet bestemmer du selv bredde og højde på tapetet. Du klipper billedet i de mål, du ønsker, så de passer til din væg.
Hvilken tapetklister skal jeg bruge?
Brug det medfølgende tapetklister.
Hvordan ved jeg, om opløsningen på mit billede er tilstrækkelig?
Når du uploader dit billede og klipper det til i den ønskede størrelse, kan du se en kvalitetsmåler i bestillingsfunktionen, der indikerer, hvilken kvalitet tapetet kan trykkes i. Hvis billedkvaliteten ikke er god nok, er det ikke muligt at gennemføre bestillingen. En enkel grundregel er, at du altid skal uploade i den højest mulige opløsning. Til vores færdige motiver har vi en anbefalet største størrelse på tapetet.
Jeg har et foto i papirformat, kan jeg bruge det?
Nej, vi tager ikke imod bestillinger fra fremkaldte fotos, da vi ikke kan garantere et slutresultat af høj kvalitet. Hvis du derimod har et negativ, kan du scanne det ind hos en fotohandler og derefter bestille som normalt via vores hjemmeside.

Priser (2)

Hvad koster fragten for tapeter?
Fragt i Danmark indgår altid i prisen. Ved bestillinger til andre lande, kan der pålægges ekstra fragtomkostninger. Kontakt os for flere oplysninger.
Hvad koster fragten for billeder?
Vi tager 100 kr. for fragt/indpakning af dit billede. Det gælder uanset størrelse og antal billeder, du vil bestille.

Betalingsbetingelser (2)

Hvilke betalingsalternativer tilbyder I?
Vi tilbyder to forskellige betalingsalternativer: Kortbetaling (VISA, Mastercard), samt faktura med 14 dages betalingsfrist (Klarna).

Kortbetaling (VISA, Mastercard)
Betaling accepteres med VISA og MasterCard. Vælg betalings-/kreditkort i kassen, og udfyld kortejerens navn, kortnummer, kortets udløbsmåned og kortets CVC-kode. CVC-koden er de tre sidste cifre i signaturfeltet på kortets bagside ved betaling med VISA og MasterCard.

Faktura med 14 dages betalingsfrist (Klarna)
Ved betaling mod faktura gælder betalingstiden 14 dage fra den dag, din ordre er modtaget. For at kunne anvende disse betalingsalternativer kræves dit personnummer og en godkendt kreditvurdering hos vores partner, samt at din ordre sendes til din folkeregisteradresse.
Får jeg en kvittering, når jeg har bestilt?
Du får en kvittering pr. e-mail straks efter, du har gennemført bestillingen.

Levering (6)

Hvor lang er leveringstiden for tapeter?
Vi leverer normalt inden for 2-5 arbejdsdage.
Hvor lang er leveringstiden for billeder?
Vi leverer normalt inden for 7-14 arbejdsdage.
Hvor henter jeg mit tapet?
Leverancen sendes til dit nærmeste postudleveringssted. Du får tilsendt en advisering både til din mobiltelefon og til din hjemadresse. Hvis du i stedet ønsker at anvende erhvervspakke, vælger du det alternativ ved bestilling. Der pålægges omkostninger, som det fremgår ved bestilling.
Hvor kan jeg hente mit billede?
Leverancen sendes til dit nærmeste postudleveringssted. Du modtager en advisering via post, når dit billede er klar til afhentning.
Sender I tapeter til udlandet?
Ja, kontakt os for flere oplysninger. Der kan forekomme ekstra fragtomkostninger.
Sender I billeder til udlandet?
Nej, i øjeblikket kan vi desværre kun sende dem i Danmark.

Reklamationer (3)

Hvordan håndterer I reklamationer?
Hvis du har modtaget et forkert eller beskadiget produkt, erstatter vi det uden omkostninger. Send en mail til info@happywall.dk med følgende vejledning:

1. Dit ordrenummer
2. Beskriv, hvorfor du vil returnere varen
3. Afvent svar med eventuel godkendelse og vejledning i returneringen.
Tilbyder I pengene tilbage?
Hvis du ikke er tilfreds med dit produkt, kan du kontakte os, så vil vi gøre alt for at løse problemet.
Jeg har opdaget fejl på mit tapet efter det er sat op, hvad skal jeg gøre?
Det er op til dig som kunde at kontrollere tapetet, inden det sættes op på væggen. Vi tilbyder ikke at bytte/returnere tapeter, der allerede er sat op. OBS! Vi erstatter ikke omkostninger, der kan opstå i forbindelse med forkert opsætning, eksempelvis arbejdstid, materialer etc.

Øvrigt (1)

Samarbejder I med virksomheder?
Ja, her finder du nogle af vores erhvervskunder. Kontakt os eventuelt for flere oplysninger.